Як заповнити анкету на отримання пенсії: інструкція

Оформлення пенсії


Де отримати: 

  • Онлайн — Портал Дія
  • Офлайн — сервісний центр Пенсійного фонду України

Строк: 10 робочих днів

Вартість: Безкоштовно

В Україні існує три види пенсій: 

  • за віком, 
  • по інвалідності, 
  • та у звʼязку з втратою годувальника.

Обсяг пенсії за віком залежить від трудового стажу та відрахувань у Державний бюджет. Громадяни України можуть отримувати пенсію з віку у 60, 63 або 65 років. 

Для кожного виду пенсії є свій перелік документів, необхідних для її оформлення. Розповідаємо, які документи потрібні та як оформити пенсію.

Які документи потрібні

Пенсія за віком:

Якщо людина виходить на пенсію за віком, для оформлення потрібні: 

  • копія паспорта; 
  • довідка про присвоєння реєстраційного номерп облікової картки платника податків (РНОКПП); 
  • трудова книжка або документи про стаж;
  • довідка про заробітну плату;
  • документи про надання особливого статусу особі, наприклад, «чорнобильське» посвідчення; 
  • документи про місце проживання (реєстрації) особи; 
  • дві кольорові фотокартки 4 х 6, необхідні для оформлення пенсійного посвідчення;
  • заява на виплату пенсії через банківські установи чи поштове відділення;
  • заявник надає довідку про відкриття рахунку в банку або зазначає, що бажає отримувати пенсію на пошті; 
  • заява про призначення пенсії. Якщо ви обрали варіант оформлення офлайн, то бланк надається працівниками Пенсійного фонду України та заповнюється заявником в момент подачі документів.


Пенсія по інвалідності:

Для оформлення пенсії по інвалідності потрібні документи для обґрунтування цієї інвалідності:

  • заява на призначення пенсії по інвалідності;
  • копія паспорта; 
  • довідка про присвоєння реєстраційного номерп облікової картки платника податків (РНОКПП);
  • виписка з акта огляду МСЕК;
  • документи про стаж роботи і заробітну плату;
  • документи про місце проживання (реєстрації) особи;
  • дві кольорові фотокартки 4 х 6, необхідні для оформлення пенсійного посвідчення.


Пенсія у зв'язку з втратою годувальника:

Для оформлення цієї пенсії потрібно надати документи про трудовий стаж померлого годувальника. Також надаються інші документи: 

  • свідоцтво про народження або паспорт особи, якій призначається пенсія;
  • документ про присвоєння номера платника податків або свідоцтво про загальнообов’язкове державне соціальне страхування особи, якій призначається пенсія, та померлого годувальника (подається у разі, якщо особа, яка звернулася із заявою про призначення пенсії, має такі документи);
  • довідка про склад сім’ї померлого годувальника та копії документів, що засвідчують родинні стосунки члена сім’ї з померлим годувальником (за наявності);
  • свідоцтво органу ДРАЦС про смерть годувальника або рішення суду про визнання його безвісно відсутнім або померлим;
  • довідки навчальних закладів про те, що особи до 18 років, зазначені в абзаці другому пункту 2 частини другої статті 36 Закону, навчаються за денною формою навчання;
  • довідка про те, що чоловік (дружина), а в разі їх відсутності — один з батьків, дід, баба, брат чи сестра померлого годувальника не працюють і зайняті доглядом за дитиною померлого годувальника до досягнення нею (ними) 8 років;
  • документи про місце проживання (реєстрації);
  • документ про перебування членів сім’ї (крім дітей) на утриманні померлого годувальника;
  • експертний висновок про встановлення причинного зв’язку смерті годувальника з дією іонізуючого випромінювання та інших шкідливих чинників внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС;
  • документи про стаж особи, якій призначається пенсія.

Як заповнити анкету

Заповнити анкету на отримання пенсії можна двома способами: онлайн та офлайн.

Онлайн

На Порталі Дія можна подати онлайн-заяву на призначення кількох видів пенсій: за віком, за вислугу років, по інвалідності, у разі втрати годувальника. Процедуру також можна пройти на сайті Пенсійного фонду

  1. Увійдіть у кабінет громадянина на diia.gov.ua або зареєструйтеся за допомогою BankID, Дія.Підпису чи електронного підпису (КЕП)


Як оформити електронний підпис, якщо ви його не маєте, можна дізнатись із гіда Міністерства цифрової трансформації за посиланням.

  1. Оберіть послугу, заповніть усі поля (при вході з BankID ваші базові дані завантажаться автоматично) та додайте проскановані документи. Також вкажіть банківський рахунок та інші банківські реквізити тієї картки, на яку буде перераховуватися майбутня пенсія.


Зверніть увагу, що для отримання пенсії ви маєте завчасно відкрити рахунок для виплат у банку, який уклав договір із Міністерством соціальної політики. Перелік банків, які співпрацюють з Міністерством соціальної політики, дивіться за цим посиланням.

  1. Вкажіть електронну пошту та номер телефону для того, щоб відстежувати хід виконання заявки.
  1. Підпишіть заяву Дія.Підписом чи кваліфікованим електронним підписом (КЕП).
  1. Щойно рішення про призначення пенсії буде ухвалено, на електронну пошту надійде сповіщення. Завантажити та видрукувати рішення можна в кабінеті громадянина в розділі «Послуги» — «Отримані документи».
  1. Після отримання рішення необхідно відвідати найближчий сервісний центр Пенсійного фонду України, щоб показати оригінали документів та забрати пенсійне посвідчення.

Паперове посвідчення можна отримати у підрозділі Пенсійного фонду України за місцем перебування на обліку, електронне — у відділені банку, вказаному в заяві.

Офлайн

Документи про призначення пенсії можна подати у сервісному центрі Пенсійного фонду України особисто або через офіційного представника за довіреністю (не раніше ніж за місяць до досягнення пенсійного віку). Документи для призначення пенсії можуть подаватися як в оригіналах, так і в нотаріально засвідчених копіях.

Документи про стаж, вік та заробітну плату подаються лише в оригіналах.

Якщо підтвердженням страхового стажу є трудова книжка, подається її копія, засвідчена адміністрацією останнього місця роботи, або органом, що призначає пенсію. Якщо ваша трудова книжка була оцифрована, і дані з неї були внесені у Державний реєстр загальнообов’язкового державного соціального страхування, вам не потрібно зберігати паперову версію. Усі дані автоматично підтягнуться під час візиту до Пенсійного фонду. Докладніше про електронні трудові книжки читайте у нашому матеріалі за посиланням

Бланк заяви надають працівники Пенсійного фонду. Він заповнюється за паспортом безпосередньо в момент подачі документів.

Пов'язані послуги

Призначення пенсії

Довідка про доходи пенсіонера

Перерахунок пенсії

Витяг з реєстру застрахованих осіб

Пов’язані статті

Навіщо мені електронна трудова книжка і як нею користуватися?
Їх впровадили, щоб удосконалити облік трудової діяльності українців та зменшити паперовий документообіг.
Як оцифрувати паперову пенсійну справу?
У Пенсійному фонді України запровадили нову систему обслуговування громадян та обробки пенсійних документів.
Як користуватися електронними пенсійними справами?
Електронна пенсійна справа — це оцифровані дані, які можуть бути використані для призначення, перерахунку або виплати пенсії.
Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux